Consiliere si orientare. Activitati pentru clasele I-IV – Gabriela Lemeni, Loredana Mihalca – 42 ron
„Consiliere și Orientare pentru Copiii din Clasele I-IV: Activități captivante pentru dezvoltarea personală”
Cumpără acum Cartea
„Consiliere și Orientare: Activități pentru clasele I-IV” este o carte remarcabilă scrisă de Gabriela Lemeni și Loredana Mihalca. Oferă un ghid practic și captivant pentru profesorii și consilierii școlari care lucrează cu copiii din ciclul primar.
Această carte abordează importanța consilierii și orientării în dezvoltarea personală și emoțională a copiilor. Punând accentul pe nevoile și particularitățile specifice ale elevilor din clasele I-IV. Autorii oferă o varietate de activități creative și interactive, concepute pentru a sprijini copiii în explorarea și înțelegerea de sine. În gestionarea emoțiilor și în dezvoltarea abilităților sociale.
Fiecare activitate propusă în carte este concepută într-un mod captivant și accesibil, adaptată nivelului de dezvoltare și înțelegere al copiilor. De la jocuri de rol, povești și exerciții de exprimare artistică, până la activități de dezvoltare a abilităților de comunicare și cooperare. Fiecare pagină este plină de idei și sugestii inspiraționale.
Autorii oferă, de asemenea, strategii eficiente de gestionare a conflictelor și de promovare a comportamentului pozitiv. Ajutându-i pe copii să dezvolte abilități de reziliență și de rezolvare a problemelor într-un mod constructiv.
Un aspect deosebit de valoros al cărții este abordarea sa holistică și integrată. Autoarele explorează diferitele aspecte ale dezvoltării copilului, inclusiv dezvoltarea socio-emoțională, formarea valorilor și a unei stime de sine sănătoase.
Consiliere și Orientare
Partea I cuprinde Activităţile structurate în capitole corespunzătoare celor 6 capitole cuprinse în partea teoretică: autocunoaştere şi dezvoltare personală, comunicare şi relaţionare interpersonală, managementul informaţiilor şi al învăţării, planificarea carierei, educaţia antreprenorială, stil de viaţă. În partea stângă a fiecărei pagini, se găseşte o grilă de corespondenţă, în care sunt indicate capitolul şi pagina din manualul teoretic, cărora le corespund activităţile respective, precum şi nivelul de clase pentru care este recomandată fiecare activitate. în descrierea detaliată a Activităţilor sunt specificate: obiectivele, durata activităţii, materialele necesare, etapele de desfăşurare, sugestii pentru discuţiile cu elevii şi criterii de evaluare a atingerii obiectivelor. Secţiunea Discuţii oferă sugestii de teme relevante în discuţia cu elevii iar De urmărit este o secţiune alcătuită din repere orientative pentru profesor, prin care el se poate asigura de îndeplinirea obiectivului activităţii.
Partea a II-a cuprinde Fişe de lucru. Acestea pot fi fotocopiate pentru a fi distribuite elevilor, care, astfel, sunt ajutaţi să-şi întocmească un portofoliu personal, pe baza căruia îşi vor putea evalua şi reevalua cunoştinţele şi abilităţile necesare pentru deciziile de viaţă şi carieră.
Utilizate împreună, Manualul şi Culegerile asigură profesorului-consilier o eficienţă maximă în rolul său de mediator în discuţiile cu elevii şi în organizarea activităţilor propriu-zise.